Garipliğin gözü kör olsun, Allah kimseyi kimsesiz yapmasın, Zonguldaklı amatör branşta dağcılık sporu yapan emekli maden işçisi Mustafa Yıldırım'dan 1020 gündür haber alınamıyor.

(ÖZEL HABER)

Emeğin başkenti kömür kent olarak bilinen Zonguldak’taki Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) maden ocağından emekli amatör branşta dağcılık sporu yapan 63 yaşındaki Mustafa Yıldırım dan kamp için gittiği Antalya’nın Belek ilçesindeki Çıralı mevkisinde iletişime geçilemeyerek 1020 gündür haber alınamıyor.

2 ev kül olmuştu... Alevlerin arasından son anda kurtulmuş 2 ev kül olmuştu... Alevlerin arasından son anda kurtulmuş

Araştırmacı gazeteci Orhan Akyüz’ün edindiği bilgiye göre, 21 Mayıs 2021 Cuma günü Zonguldak’tan yola çıkarak
Antalya’nın Belek ilçesindeki Çıralı mevkisine kamp yapmak ve fotoğraf çekmek için giden TTK maden ocağından  emekli amatör branşta dağcılık sporu yapan Mustafa Yıldırım’dan, henüz bilinmeyen nedenden dolayı 24 Mayıs 2021 Pazartesi gününden itibaren haber alınamadı, tanıdıkları tarafından arandığı telefonundan 27 Mayıs 2021 Perşembe gününe kadar cevap verilmeyince durum jandarmaya bildirildi.

1020 GÜNDÜR İZİNE RASTLANILMADI

Kendisinden haber alınamayan Mustafa Yıldırım’ın, 28 Mayıs 2021 Cuma gününden başlayarak Belek Jandarma Karakol Komutanlığı, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi Birimi (UMKE), Arama Kurtarma Derneği (AKUT), Jandarma Komando Arama Kurtarma Tabur Komutanlığı (JAK) timleri, arkadaşları ve gönüllüler havadan, karadan, denizden, droneler ve iz takip köpekleriyle aranmasına rağmen bugüne dek aradan geçen 1020 gündür izine rastlanılamadı.

‘’HAYATINDAN ENDİŞE EDİYORUZ’’

Zonguldak’ta kurulu Pusula Doğa ve Su Sporları Kulübü Başkanı Turgay Yılmaz, gazeteci Orhan Akyüz’e, amatör branşta dağcılık sporu yapan Mustafa Yıldırım’ın kulüplerinin üyesi olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
‘’Arkadaşımız sık sık bazen grup halinde bazen de yalnız başına doğa yürüyüşleri yapardı, zaman zaman da gruplar halinde dağ tırmanışlarında bulunurdu. Ülkemizde küçük büyük Ağrı Dağı dahil tırmanışları olmuştur. Ülkemizin birçok bölgesinde gruplarla gezmiş, Likya ve Frigya yollarının birçok etaplarında yürüyüşler gerçekleştirmiştir. Bazı zamanlar yalnız başına kamp yapmaya gittiğinde bir hafta kadar kalır dönerdi... Doğada orman içi yolları bilir, yalnız başına da olsa yönünü bulur, bizler buna tanığız.
Kaybolduğu Antalya’nın Belek ilçesindeki Çıralı mevkisinde kamp yapmaya ve fotoğraf çekmeye her yıl giderdi. O bölgeyi ve rotayı iyi bilirdi. Cep telefonundan 27 Mayıs 2021 Perşembe gününe kadar ulaşılamayınca oradaki Sahil Pansiyon sorumluları arandı, onlar tarafından da ‘çadırı burada, kendisi 3 gündür yok’ denildi. Bunun üzerine güvenlik güçlerine haber verilerek arama seferberliği başlatıldı. Ancak bugüne kadar tam tamına 1020 gündür kendisinden haber yok. Kendisinin en son görüldüğü 24 Mayıs 2021 Pazartesi günü kamp alanından çıkarak Maden Koyu’na (Kemer ilçesine bağlı Tekirova mahallesi) varmış, 3 kampçı genç ile oturup bir süre sohbet etmiş. Gençlerle konuşmasında da ‘öğlen sıcağında yürüdüğümden çok yoruldum. Bu kadar uzak olduğunu bilsem gelmezdim. Dönerken de Tekirova’ya (Kemer ilçesine bağlı mahalle-yürüyüş güzergahı) yürür ve oradan yola çıkarak otostop yapar kamp alanına dönerim’ dediğini öğrendik. Hayatından endişe ediyoruz.’’

Bu arada Mustafa Yıldırım'ın ailesi ise büyük üzüntü yaşıyor.

‘’CUMHURBAŞKANIMIZ, KAYIP ARKADAŞIMIZIN BULUNMASI İÇİN SİZLERDEN YARDIM İSTİYORUZ, SESSİZ ÇIĞLIĞIMIZI NE OLUR DUYUNUZ’’

Yıldırım’ın bazı arkadaşları da ‘’İnanılır gibi değil, arkadaşımız unutuldu gitti, haber yok. Arama yapılmıyor. Arkadaşımız Mustafa Yıldırım’a ne oldu? Saygıdeğer Cumhurbaşkanımızdan yardım talep ediyoruz, arkadaşımızın akıbetini sevenleri olarak bilmek bizim hakkımız. Cumhurbaşkanımıza yalvarıyoruz, arkadaşımıza ne oldu bilmek istiyoruz, sessiz çığlığımızı ne olur duyunuz ve yardım ediniz’’ dediler.

KAYIP İHBARINI JANDARMAYA KENDİSİ VERMİŞ

Kervan 41 Doğa Sporları Grubu'nun kurucusu Nurten Aktaş da Mustafa Yıldırım’ın kayıp olduğu ilk günlerde Demirören Haber Ajansı'na (DHA) yaptığı açıklamada, birlikte yıllardır doğa yürüyüşüne çıktıkları Mustafa Yıldırım'ın kayıp ihbarını jandarmaya kendisinin verdiğini söylemişti.

‘’DOĞAYI BİLEN İNSAN, KESİNLİKLE KOKLAR DOĞAYI’’

Aktaş, şöyle konuşmuştu:
‘’Biz İzmit'ten geldik, Kervan 41 Doğa Sporları Grubuyuz. Arkadaşımız bizimle birlikte yürürdü. 6 yıldır birlikte hem dağ tırmandık, hem de doğa yürüyüşleri yaptık. Doğayı bilen bir insan kesinlikle koklar doğayı. Evet bazen fotoğraf sevdasına uç yerlere gider, arada kaybolur ama mutlaka doğayı bilir ve bizi bulur öyle bir arkadaşımızdı.’’

‘’MUSTAFA SORUMSUZ BİR İNSAN DEĞİL’’

Mustafa Yıldırım'ın koronavirüs aşılarını yaptırdığını ve kendisine 'Biraz nefes almak için buradayım' dediğini anlatan Aktaş, ‘’Kamp yapıyorum haberin olsun, dağa tırmanmayacağım. Sadece dinlenmek ve fotoğraf çekmek amaçlı geliyorum' dedi. Gideceği yerleri de bana öylesine geçti. İşte 'Maden Koyu, Olimpos antik kenti gibi yerlerde keyif yapacağım, birazcık da fotoğraf çekeceğim' dedi. Sonrasında ben onu aradım 2- 3 gün sonra ama bana dönmedi. Mustafa'nın bana dönmemesi diye bir şey söz konusu değil. Mustafa öyle sorumlu bir insandır. Dönmeyince ben şüphelendim, kaldığı pansiyonu aradım. Pansiyonda da '3 gündür yok' dediler. Sonra jandarmaya haber verdik ve arama başlatıldı. Biz de arkadaşım Hülya ve Nesrin kalktık, geldik. Mustafa Yıldırım'ın bulunması için dua bekliyoruz.
Ama sosyal medyada bazı şeyler görüyoruz kaybolmasıyla ilgili. 'Kayboldu, kendi başına solo tırmanış yaptı, dağa çıktı. Doğayı bilmeyen insanın burada ne işi var' gibi sözlerden inciniyoruz. Çok rica ediyoruz, bazı şeylerden pirim çıkarmaya çalışmasın kimse. İncitici oluyor. Çünkü Mustafa öyle sorumsuz bir insan değil. Ağrı Dağı'na gittik '4 bin 200 burası benim zirvem’ dedi ve döndü. Mustafa haddini bilen, doğayı tanıyan insan ve lütfen tüm yakınları onu tanıyan herkes dua etsin onu bulalım’’ demişti.